Blog de la Biblioteca d'Economia i Empresa

CRAI de la Universitat de Barcelona

Màrqueting i tipografia

Posted by la Biblioteca a dilluns, 6 Octubre 2008


La tipografia és un element molt important en el màrqueting i l’estètica, en la gestió estratègica de la marca, la identitat i la imatge.

Les lletres estan presents en tot el que veiem: les targetes, material d’escriptori, en la publicitat (tant impresa com televisiva), expositors, en bosses i envasos. La lletra té forma, color i material a tenir en compte tant independentment com en conjunt. Les lletres són un aspecte singular de l’estil, ja que afegeixen directament qualitats representatives a les paraules que, per descomptat, transmeten significat per sí mateixes. És infinita la varietat de tipologia de lletres, cadascuna d’elles pot transmetre un nombre infinit d’imatges. Les lletres altes i estretes, rematades, semblen elegants; les lletres arrodonides, grosses, sense rematar, semblen jovials.

La decisió respecte a la utilització de lletres majúscules o minúscules també és important. Les lletres majúscules transmeten autoritat i agressivitat; per un altra banda, la utilització exclusiva de minúscules poden donar impressió de gosadia i autosuficiència.

Trobareu documents sobre màrqueting i estètica, i tipografia al Catàleg de la Biblioteca.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: