Blog de la Biblioteca d'Economia i Empresa

CRAI de la Universitat de Barcelona

Marques blanques

Posted by la Biblioteca a divendres, 13 febrer 2009


marca_blanca1Els fabricants de l’alimentació multipliquen la seva promoció per a atreure al públic. Cada vegada més els productes de marques blanques estan guanyant espai en la cistella de la compra. Segons dades de l’Observatori del Consum i la Distribució Alimentària, actualment,  cinc de cada deu consumidors recorren a aquestes.

Però les ofertes no són només sinònim de marca blanca. Els fabricants de l’alimentació defensen que han adaptat els seus productes al nou escenari econòmic. Per a contrarestar a la competència blanca, una altra de les estratègies de les marques és reforçar el seu valor mitjançant la fidelització.
“El seu missatge és  ‘No t’arrisquis’ sabent que la despesa actual dels consumidors és més intel·ligent, es pensa més” assenyala el professor de màrqueting de ESADE, Gerard Costa. “Fins i tot hi ha qui deixa d’adquirir alguns productes, amb la condició de no renunciar a les marques que sempre ha comprat”, diu Costa.

El 55% dels productes de marca blanca incorren en algun tipus d’incorrecció quant a la normativa d’etiquetatge obligatori, segons va denunciar la Unió de Consumidors d’Espanya (UCE).

L’organització ha realitzat un informe on s’analitza exhaustivament l’etiquetatge d’aquests productes. L’anàlisi inclou 110 productes alimentaris de marca blanca pertanyents a vuit distribuïdors diferents, i assenyala que “no existeixen grans incompliments en relació a les dades mínimes obligatoris que les etiquetes han de reflectir”.  L’estudi destaca, això sí, que les dades de caràcter obligatori són relegades a un segon pla, enfront del contingut comercial del producte.

“En ocasions és necessari fer un esforç per a localitzar-los”, indica l’informe. “En bastants casos, les denominacions comercials i la forma de presentar l’etiquetatge es presta, de forma deliberada, a confondre al consumidor sobre la veritable naturalesa o característiques essencials del producte”, afegeix l’estudi.

Per tipus de producte, el major nombre d’incorreccions s’ha detectat en els refrescs de te i en les begudes isotòniques, on tots els productes analitzats n’ incloïen alguna. Li segueixen, quant a nombre d’errors, les conserves de peix, les galetes i la llet enriquida. Per contra, el cafè, la pasta alimentària i l’arròs tenen els millor etiquetatges.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: