Blog de la Biblioteca d'Economia i Empresa

CRAI de la Universitat de Barcelona

El Barça activa el turisme a Barcelona

Posted by la Biblioteca a dilluns, 31 Agost 2009


Camp-Nou.BarcelonaL’any passat Barcelona va rebre més de 6,5 milions de turistes. La ciutat en va acollir un 6,3% menys que l’any anterior i va registrar 12,4 milions de pernoctacions, un 8,3% menys que el 2007. Aquest any el Barça podria capgirar aquesta tendència. La proclamació del FC Barcelona com a campió de la Lliga de Campions pot fer augmentar un 10% l’arribada de turistes a la capital catalana. Així ho ha explicat el professor de Mercadotècnia d’EsadeCarles Torrecilla.

El professor d’Esade recomana al club que creï una estructura dedicada a rendibilitzar i explotar la victòria europea amb acords comercials a 5 o 6 anys vista. I és que segons Torrecilla, la notorietat, la reputació i la imatge de la capital catalana, així com la de Catalunya i també Espanya, es beneficiarà “considerablement” de la victòria i d’alguns dels valors que transmet el Barça, com ara “equip, professionalitat, humilitat, afició, elegància o diversió”.

El professor de l’escola de negocis explica que la victòria té un “impacte molt directe” en les activitats econòmiques de la ciutat, i que es preveu que arribin a unes “xifres altíssimes”, per la qual cosa insta l’Ajuntament a “absorbir -de manera col·lateral- l’externalitat positiva” del títol a través de la promoció, la capitalització de la victòria, que ha suposat una “publicitat gratuïta per a Barcelona”. Segons el professor d’Esade, l’impacte econòmic afavorirà especialment el turisme cultural, que representa uns 2 milions sobre el total de 6,6 milions de turistes.

Pel que fa al Barça, l’acadèmic apunta que el títol impulsarà a escala mundial la imatge i la marca global del club, donant valor a la marca. L’expert d’Esade indica que la victòria a la Champions arriba en un molt bon moment perquè les empreses ara fan nombrosos acords de “cobranding“, és a dir, que incorporen dues marques en un mateix producte, com per exemple un model de cotxe, o unes ulleres de sol on el Barça cedeixi el seu nom, atorgant així un “altíssim valor intangible” a totes dues marques.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: