Blog de la Biblioteca d'Economia i Empresa

CRAI de la Universitat de Barcelona

Esmorzars de negocis de la Cambra de Comerç

Posted by la Biblioteca a dilluns, 28 Setembre 2009


esmorzar1La Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació de Barcelona arriba a l’edició número 100 dels Esmorzars de negocis  iniciats el març de 1999.

Els esmorzars tenen l’objectiu de fomentar l’intercanvi d’experiències entre empresaris i aprofundir en els temes de més interès per a les empreses exportadores amb la visió d’entitats expertes.

Una de les principals dificultats a l’hora d’accedir als mercats internacionals és la reduïda dimensió de moltes empreses o organitzacions. En aquest sentit serà bàsic poder establir acords de cooperació tant a nivell local com a l’exterior per poder realitzar accions de promoció i tenir presència d’acord amb les necessitats dels mercats exteriors.

En l’últim esmorzar de la Cambra de Comerç, celebrat el 16 de setembre, es van analitzar dos exemples significatius:
· Convertir Barcelona en centre d’atracció de turisme mèdic, «exportació a la inversa», segons el ponent Jaume Tort,  Director executiu de Barcelona Centre Mèdic.
· Difondre arreu del món una experiència d’èxit en el mercat espanyol i que no semblava de fàcil exportació, com és el model de restaurants de menjar ràpid com ara Pans&Company, Fres Co, Fresh&Co (filials del gegant Agrolimen), que va ser presentat per Andrés Jover,  Director Internacional de Eat Out.

Tort va explicar coses desconegudes però que ja són una realitat. Hi ha 10.000 pacients d’arreu del món que vénen a Barcelona atrets per l’alta qualitat que ofereixen els 21 centres hospitalaris privats de la ciutat: Oftalmologia, urologia, oncologia… Clients de països àrabs, russos, europeus i, a l’espera de la reforma sanitària d’Obama, també arribats dels EUA.

Jover va oferir un model suggestiu sobre la manera d’implantar-se a l’exterior. Saber elegir socis locals, que comparteixin principis mínims en la qualitat del servei, i adaptar-se als gustos dels clients dels seus restaurants. Els exemples més intel·ligibles eren que a Portugal comparteixen la marca Loja das Sopas, a Itàlia bategen els entrepans com a Gaudí i Picasso, a l’Índia promocionen el concepte Mediterrani i als països àrabs els seus establiments separen les taules per a famílies i per a solters.

El cas és adaptar-se…

Fonts: Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació de Barcelona
El Periódico de Catalunya

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: