Blog de la Biblioteca d'Economia i Empresa

CRAI de la Universitat de Barcelona

Think tanks, els laboratoris d’idees

Posted by la Biblioteca a dimecres, 17 Març 2010


Els ‘think tanks’ són laboratoris d’idees que participen eficaçment en l’elaboració de conceptes, doctrines, estratègies i polítiques en nombrosos àmbits. Encara que són un fenomen essencialment nord-americà, en les últimes dècades els ‘think tanks’ s’han estès per tot el món.

Actualment, existeixen més de 5.400 laboratoris d’idees repartits en 169 països diferents. A Espanya, la presència d’aquestes organitzacions es troba en una fase inicial respecte als EE.UU però, sense cap dubte, jugaran un paper decisiu a l’hora d’afrontar els reptes sociopolítics de les societats canviants del nostre segle. En aquest sentit, una aproximació completa i rigorosa als ‘think tanks’ ha d’analitzar la perspectiva de la comunicació persuasiva i el màrqueting de les idees, especialment en els sistemes democràtics com el nostre on els partits polítics han vist en els laboratoris d’idees un potent instrument de comunicació política i relacions públiques al servei dels seus interessos.

Us recomanem, entre d’altres, El marketing de las ideas : Los “think tanks” en España y en el mundo, de Jordi Xifra i Francesc Ponsa.

Podeu consultar més bibliografia sobre els “think tanks” al catàleg de la UB.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: