Blog de la Biblioteca d'Economia i Empresa

CRAI de la Universitat de Barcelona

“Lip dub”, una nova eina per a la publicitat

Posted by la Biblioteca a dilluns, 22 Març 2010


Un lip dublipdub (doblatge labial) és un tipus de vídeo que combina sincronització labial i doblatge d’àudio per fer un vídeo de música.

El seu origen es remunta a fa uns tres anys quan  Jake Lodwick, fundador del web de vídeos Vimeo, es va enregistrar a ell mateix cantant una cançó mentre anava pel carrer i després va posar a sobre la música original.

Per poder ser qualificat de lip dub, un vídeo ha de respectar les regles següents:

  • ser rodat en un sol pla-seqüència sense muntatge
  • comportar una o diverses cançons, originals o reinterpretades
  • mostrar una o diverses persones cantant la cançó
  • ser fàcil de difondre i ser accessible. Per exemple, penjat en línia a Internet i fàcil de trobar gràcies a xarxes socials com Facebook o Twitter

L’èxit massiu d’aquest fenomen va començar a partir de setembre, quan els estudiants de Comunicació de la Universitat del Quebec van enregistrar una complicada coreografia amb la cancó “I gotta feeling” dels Black Eyed Peas, i s’ha estès a altres àmbits acadèmics de tot el món.

A Catalunya també s’han afegit a experimentar amb el lip dub i així trobem exemples com  els Castellers de Barcelona, per celebrar el Dia de la Colla, en van penjar un repetint la cançó “I gotta feeling”; els alumnes de Teràpia Ocupacional de l’Escola Universitària de la Creu Roja de Terrassa que van penjar el seu lip dub al ritme dels Blues Brothers amb “Everybody needs somebody to love”,  i més tard els alumnes de l’Escola Superior de Disseny de Sabadell, que acaben de penjar el seu lip dub de la famosa cançó Wannabe de les Spice Girls.

Fora de Catalunya, però també dins del marc acadèmic, trobem l’exemple dels alumnes de cinquè curs de Comunicació Audiovisual de la Universitat Jaume I de Castelló, que van penjar el seu lip dub de la cançó “Umbrella”, cantada per The Baseballs i segueix el que es considera el lip dub més multitudinari de tots: el de la Facultat de Comunicació de la Universitat de Navarra, amb 300 estudiants participant-hi.

En l’àmbit de la publicitat a les empreses trobem la companyia catalana Vueling, que va penjar el seu lip dub amb la cançó “Together when loves takes over” de Kelly Rowland, i  la marca Citröen ja ha posat en marxa un concurs de lip dubs, en què el premi és un creuer, amb l’única condició que en el vídeo hi surti durant tres quartes parts del temps un model determinat de cotxe.

Una resposta to ““Lip dub”, una nova eina per a la publicitat”

  1. Joan said

    Gracies per compartir aquesta informació. Es molt interessant. Et convido a que vegis els meus darrers treballs sobre publicitat a http://www.verdandgreen.com

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: