Blog de la Biblioteca d'Economia i Empresa

CRAI de la Universitat de Barcelona

El màrqueting olfactiu: qüestió de nasos

Posted by la Biblioteca a divendres, 28 Mai 2010


El màrqueting olfactiu és un concepte d’estudi nou per captar l’atenció dels consumidors mitjançant fragàncies. D’aquesta manera s’influeix en el comportament inconscient dels clients de forma positiva.

L’olfacte registra a la memòria fins i tot 10 vegades més que la resta dels sentits. Per tant, podem dir que té una importància capital no considerada fins ara. Així, un local o negoci amb un odotip personalitzat fideliza un 30% més les seves visites, segons els últims estudis. I no es tracta només de perfumar l’ambient dels punts de venda d’una marca, sinó més aviat de definir una olor corporativa amb una personalitat determinada.

Actualment cada dia més companyies recorren a aquesta modalitat. De fet el 35% de les 1.000 empreses més importants del món han posat en marxa aquest concepte.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: